Der er gået en måned! Og lidt til…

Sørme så. Der er gået en måned. Plus det løse. Fra og med søndag den 22. juli til og med søndag den 19. juni, gik jeg uden at drikke nogen former for sodavand. Jeg kaldte det godt nok “Cola-udfordringen”, men det gjaldt jo alle former for sodavand.

Det oprindelige mål var 26 dage, frem til den 16. august. Dels blev planerne om en tur ud på bryllupsdagen ændret, og dels gik det så godt, at jeg ændrede målet til og med den 21. august.

Det holdt så kun til i mandags, altså samlet 29 dage uden sodavand. Jeg blev fristet af en tur på den lokale grill, og tog en Cola Light med hjem. En af de der 1,5 liter slags. Det overraskende, og på sin glædelige, var at det blev ved et enkelt glas, ganske enkelt fordi jeg ikke brød mig om smagen. Skal love for at jeg kunne smage det syntetiske og hurtigt droppede at drikke mere.

Min kære kone tog heller ikke meget og faktisk endte det med, at den flaske lå i køleren til onsdag hvor vi hældte resten ud. Tirsdag forsøgte jeg mig godt nok igen, men efter bare en enkelt slurk, var det nok og jeg hældte det jeg havde i glasset, ud i vasken. Selvom der var en lille indre stemme der prøvede at overbevise mig om, at jeg havde fortjent det og bare skulle drikke det, fordi jeg kunne.

Hvordan gik det med den anden udfordring?

Så var der jo lige den der ekstra udfordring vi satte os for undervejs i forløbet. Den der med grønsager til både frokost og aftensmaden. Den røg lige så hurtigt i vasken som colaen.

Om det er umuligt at tage to så vane-ændrende udfordringer op på samme tid, eller hvad der er årsagen, ved jeg ikke præcist. Det sjove af det hele er dog bare, at det ikke så meget var manglende lyst til at spise de grønsager, men vi glemte det ganske enkelt, og på mig personligt kunne jeg efter de første par dage med den udfordring mærke, at det kunne jeg lige så godt droppe og tage op igen senere.

Skal der ske noget nyt?

Ja, det synes jeg i høj grad der skal. Jeg har tidligere skrevet om andre udfordringer man kunne tage op, og en af dem er den med de bedre søvnvaner. Det kunne være rigtig fedt, at være i stand til at gøre i seng kl. 22 så man var friskere når børnene vækkede én kl. 6 🙂

Men også fordi det er common knowledge, at en god søvnrytme, giver mere energi om dagen. Det har altså en rigtig god effekt på ens arbejdsliv også, ligesom man får generelt mere overskud, og hvem vil ikke have det?

Og lidt nyt er der allerede sket. Jeg er kommet i gang med at cykle igen. Købte for lang tid siden, et pulsur, og det er faktisk rigtig fedt, og lige efter min logiske/matematiske hjerne, at notere ned for hver dag, hvordan det går på cyklen.

Det er indtil videre kun på motionscyklen, så det der med at bruge Endomondo eller andre lignende services, duer ikke, og det der med at gå ud at købe en cykel til noget man ikke ved om holder ved, har man efterhånden prøvet lidt for meget, så det bliver ikke her og nu 🙂

Det var alt for denne gang, jeg vender tilbage når en ny udfodring er taget op.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vis mig at du ikke er en robot *